28.08.2019

Gradonačelnik Marin Mandarić nije od gradonačelnika koji komuniciraju s građanima putem društvenih mreža

Službene stranice nema čak polovica gradonačelnika, a za razliku od dijela njih koji s građanima komuniciraju putem svojih privatnih profila, tridesetak ih još uvijek u potpunosti ignorira društvene mreže – piše Gradonačelnik.hr.

 

Da su društvene mreže davno prerasle status nezaobilaznog i postale ključan i najmoćniji medij i platforma političke komunikacije nije nikakva novost. Zahvaljujući društvenim mrežama doslovno se dobivaju izbori (Donald Trump), stvaraju se nove političke snage i ‘zvijezde’ (MOST, Ivan Pernar), a umjesto na konferencijama za medije ili putem službenih priopćenja, političari važne poruke i objave sve češće komuniciraju direktno preko svojih profila i stranica na društvenim mrežama, nakon čega ih mediji dalje prenose kao udarne vijesti…

Uostalom, snagu i doseg društvenih mreža najbolje ilustriraju brojke. Još uvijek daleko najrašireniji, Facebook, na početku godine je imao gotovo 2,3 milijarde aktivnih korisnika, s godišnjim rastom od preko 10 posto. Na dnevnoj bazi, Facebook koristi gotovo 1, 5 milijardu ljudi. Slijedi Instagram sa oko 800 milijuna korisnika, te – za političku komunikaciju najjači – Twitter, sa oko 330 milijuna korisnika.

Društvene mreže kao najbrži i najbolji način komunikacije sa građanima sve više prepoznaju i naši političari, a mi smo istražili kako i na koji način ih koristi lokalna samouprava. U ovom smo se istraživanju ograničili na Facebook, a stranice i profile gradonačelnika i gradova analizirali smo u dva navrata – u prva tri mjeseca mandata – od lipnja do rujna 2017., te ponovo u svibnju i lipnju ove godine, pa je moguće da su se neke brojke u međuvremenu i promijenile. 

Od gradonačelnika koji koriste FB, preko službenih stranica objavljuje i komunicira njih 66,  a 62 ih ima privatne profile. Način komunikacije i sadržaj kojima pune svoje stranice je raznolik – od suhoparnog ‘linkanja’ objava sa službenih stranica grada i protokolarnih informacija, pa do spontanog i osobnog obraćanja te poziva na diskusiju i razmjenu  mišljenja o gradskim ili političkim pitanjima. Mi se, ipak, u ovoj analizi nećemo upuštati u ocjenu kvalitete ili nekvalitete FB komunikacije i stranica gradonačelnika, već – kao i uvijek – analiziramo brojčane pokazatelje.

A brojke kažu da uvjerljivo najjače stranice, sa najvećim brojem fanova – njih 19.803, ima gradonačelnik Pule Boris Miletić. Miletić je među najjačima i s privatnim profilom, na kojem ima 4.900 prijatelja, a i službene stranice Grada Pule su među 10 stranica s najvećim brojem fanova.

Na drugom je mjestu, sa preko 15.000 fanova gradonačelnik Vukovara Ivan Penava, a treći je sa gotovo 15.000 Krešo Beljak iz Samobora, koji se ističe i po angažmanu svojih fanova. Za razliku od ostalih gradonačelnika čije objave, ovisno o temi, dosta osciliraju po broju lajkova i komentara – od nekoliko desetaka pa do nekoliko stotina, Beljakov prosjek je nekoliko stotina lajkova po objavi, a jedna od najnovijih objava – da završava s godišnjim i napunjenih baterija se vraća borbi za bolju Hrvatsku, u dva dana je skupila više od 1.300 lajkova.

Po broju fanova slijede Darinko Dumbović iz Petrinje, Vojko Obersnel iz Rijeke, Andro Krstulović Opara iz Splita, Mirko Duspara iz Slavonskog Broda, Dario Hrebak iz Bjelovara, Branko Dukić iz Zadra, te Stjepan Kovač iz Čakovca – piše između ostalog Gradonačelnik.hr.

Please follow and like us:
error0

Portal Široko Polje

nezavisniportalsirokopolje@gmail.com
FB Portal Široko Polje
Videokanal Portal Široko Polje
Siroko Polje
+C