Iz Ministarstva pojasnili mogu li se u online nastavi ispravljati jedinice i kada nastavnik upisuje neopravdane

Objavljeno: 25. 04. 2020.


PODIJELI:

Iako ne postoji pravilnik koji nalaže da vam nastavnik mora dozvoliti ‘ispravak’ negativne ili loše ocjene, dio profesora ipak ima takvu praksu. Iz Ministarstva su pojasnili i kako će nastavnici koji dopuste učenicima ispravak ocjena to moći provoditi u online nastavi kao i u kojem slučaju se u e-školi upisuju neopravdani sati.

 

Negativne ocjene mogu se ispravljati i u postupku vrednovanja u nastavi na daljinu. Metoda vrednovanja ovisi o ishodu učenja i sadržaju iz kojeg je učenik dobio negativnu ocjenu. Pri tome se za ispravljanje negativne ocjene ne mora koristiti ista metoda koja je korištena kada je učenik dobio negativnu ocjenu. Na primjer, ako je učenik dobio negativnu ocjenu iz usmenog odgovora na pitanja koja je postavljao nastavnik, primjerice vezanih uz komparaciju povijesnih razdoblja s aspekta razvoja znanosti, ne mora nužno usmeno odgovarati kada ispravlja negativnu ocjenu, već nastavnik može tražiti pisanu analizu sa specifičnim pitanjima na koja učenik treba odgovoriti u zadanom vremenu. S druge strane, u predmetima s tjednom satnicom od barem četiri sata može se provesti i 10-minutno usmeno ispitivanje kako bi se provjerilo ili potvrdilo znanje učenika, stoji u pojašnjenju Ministarstva.

Nazočnost se pravda prisustvom (preko AAI) i izvršavanjem minimalnih obaveza koje odredi nastavnik. Primjerice, takva obaveza može biti da učenik iz matematike riješi kratku online provjeru koja služi za vrednovanje za učenje i to ne mora napraviti u određenom trenutku, nego tijekom 24 sata. Ako i nakon pisanog upozorenja učeniku i roditelju od strane razrednika i ravnatelja učenik i dalje ne izvršava svoje obaveze, potrebno je napraviti virtualni sastanak s učenikom i roditeljem uz prisustvo stručnih suradnika. Temeljem toga se treba napraviti zapisnik u kojem treba konstatirati razloge, oblike podrške od strane škole i roditelja te eventualnu potrebu za psihološkim savjetovanjem. Posebno je važno konstatirati je li promjena u ponašanju učenika nastala tijekom nastave na daljinu. Ako sve to ne urodi pozitivnim pomakom, potrebno je evidentirati neopravdane izostanke učenika, objašnjeno je iz Ministarstva – piše između ostalog Srednja.hr.