U OPERATIVNI RAD PUŠTEN REGISTAR ZA ZAŠTITU POTROŠAČA “NE ZOVI”

Objavljeno: 31. 01. 2017.


PODIJELI:

Potrošači koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, tzv. privole, od utorka se besplatno mogu upisati u javni registar za zaštitu potrošača ˝Ne zovi˝.
 
Registar je u operativni rad pušten u 12 sati, u nazočnosti predstavnika Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva i HAKOM-a.
ZAGREB, 31. siječnja 2017. – U Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva ovog je utorka točno u podne u operativni rad pušten Registar za zaštitu potrošača ˝Ne zovi˝. Riječ je o javnom registru telefonskih brojeva onih potrošača koji ne žele da ih trgovci kontaktiraju u svrhu promidžbe ili prodaje, bez prethodno pribavljenog pristanka, tzv. privole. Registar je propisan Zakonom o zaštiti potrošača za čiju je provedbu nadležna tržišna inspekcija pri Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta. Puštanje u rad registra pozdravila je potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva, rada i poduzetništva dr. sc. Martina Dalić, koja je istaknula kako je puštanje u rad registra doprinos jednom od ciljeva Ministarstva, a to je zaštita potrošača. Omogućavanjem i pokretanjem ovog registra omogućit će se zaštita ranjivih skupina potrošača, odnosno svih onih koji svojim osobnim izborom jednostavno ne žele i nisu u mogućnosti trgovati ili sklapati bilo kakve trgovačke ugovore telefonom ili jednostavno ne žele na taj način biti uznemiravani na svoj telefonski broj.

Načine na koje je moguće obaviti upis i ispis iz registra,  kao i pojedinosti koje se tiču rada i obveza trgovaca predstavio je Ivo Majerski, rukovoditelj Odjela informiranja i zaštite korisnika u HAKOM-u i član Nacionalnog vijeća za zaštitu potrošača. U registar se mogu upisati svi potrošači (fizičke osobe) koji su ujedno i korisnici telefonskih usluga, što uključuje fiksni i mobilni telefon te SMS i MMS poruke. Upis ili ispis broja može tražiti samo potrošač koji je ugovorio uslugu na pojedinom telefonskom broju. Upis u registar je besplatan, a vlasnik broja treba ispravno ispuniti propisani obrazac zahtjeva i predati ga svom telekomunikacijskom operatoru. Zahtjev se može dostaviti operatoru na najmanje tri načina: osobnom dostavom u poslovnici operatora, poštom ili putem elektroničke pošte s adrese koja je prethodno provjerena i registrirana pri operatoru kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja. Operator će provjeriti valjanost zahtjeva i temeljem njega, u roku od najviše sedam dana, upisati broj u registar. U budućnosti je predviđena nadogradnja Registra kako bi postao sastavni dio sustava e-Građani, odnosno građani će u budućnosti moći sami regulirati status svojih brojeva u registru, bez telekomunikacijskih operatora  kao posrednika.

Na internetskim stranicama HAKOM-a https://www.hakom.hr/default.aspx?id=8391 može se postaviti upit o statusu pojedinog broja u registru. Nakon što se u tražilicu unese broj dobit će se informacija je li broj u registru (Da/Ne), jesu li povučene sve privole (Da/Ne) i vremenska oznaka kada je broj upisan. Također, prilikom podnošenja zahtjeva moći će se povući sve prethodno dane privole trgovcima. U tom slučaju trgovac s privolom s datumom prije trenutka nego je broj upisan u registar neće smjeti pozivati taj telefonski broj.