USPOREDBE KVALITETE PROIZVODA NA HRVATSKOM I NJEMAČKOM TRŽIŠTU

Objavljeno: 26. 01. 2016.


PODIJELI:

trgov

Hrvatska agencija za hranu će, na inicijativu i u suradnji s hrvatskom predstavnicom u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta, Biljanom Borzan, provesti istraživanje usporedbe kvalitete proizvoda koji se nalaze na hrvatskom i njemačkom tržištu.

Kako bi izbjegli mogućnost kompromitiranja uzorka, provest će se anketno istraživanje na slučajnom uzorku s ciljem ispitivanja građana za koje proizvode žele da se provede testiranje.

Predstavnica Borzan predložila je ovaj projekt potaknuta rezultatima sličnog istraživanja koje je provedeno na proizvodima s češkog i njemačkog tržišta. Tim istraživanjem otkriveno je kako je u Češkoj trećina testiranih proizvoda različite kvalitete od proizvoda iz Njemačke, premda su u polovini slučajeva bili skuplji, a pakirani su u istu ambalažu i imaju iste deklaracije. Također, predstavnica je istaknula kako joj se svakodnevno javljaju građani s prijedlozima za ispitivanjem različitih prehrambenih proizvoda, deterdženata, kozmetike i slično te kako za Europsku komisiju (EK) u različitoj kvaliteti proizvoda nema ništa sporno ako su oni sigurni za zdravlje. Stoga je cilj ovog istraživanja dokazati tvrdnje građana i prisiliti EK da osigura stvarnu jednakost svih građana u EU.

Ravnateljica HAH-a, Andrea Gross-Bošković naglasila je kako na kvalitetu više ne smijemo gledati samo kao na dodanu vrijednost, koja se plaća. Također, nije svejedno ako planirajući svoju prehranu sa svrhom očuvanja zdravlja zapravo unesemo u organizam višak ili manjak nekih tvari, ili čak neke sasvim druge tvari, i to zato što određeni proizvod ne posjeduje onakav sastav ili karakteristike koji su navedeni na deklaraciji. To je važno, prije svega, jer dugoročno gledano on može izazvati i određen rizik za zdravlje. /HAH /

.