Kako GPP Osijek i gradske vlasti enormnim poskupljenjem gradskog prijevoza potiču “povećanje standarda i kvalitete života građana”?

Objavljeno: 30. 12. 2022.


PODIJELI:

Božićna bajka u osječkom tramvaju je gotova. Čarolija je nestala i umjesto novogodišnje čestitke – poskupljenje prijevoznih karata. Udar na džepove roditelja koji jedva krpaju kraj s krajem jer javni prijevoz koriste oni koji nisu u mogućnosti svoj djeci osigurati vožnju automobilom. Ukratko, umjesto dosadašnjih 55 kuna srednjoškolci će butru plaćati 120 kuna, a studenti umjesto 90 čak 226 kuna mjesečno. Jednokratne karte kupljene na tisku, kod vozača ili digitalno također su poskupjele, i tako redom.

 

 

Nadzorni odbor Gradskog prijevoza putnika d.o.o. Osijek u sastavu Anto Đapić, predsjednik i članovi: Zdravko Nalio, Dino Ćosić, Ivica Glavaš i Boris Marković, „nakon sveobuhvatne i detaljne analize, na posljednjoj sjednici usvojio je određene izmjene cjenika usluga“.

Kako bi opravdali poskupljenje priopćenje su „nakitili“ s riječima „najznačajnija“ i „velika novina“. Najznačajnija izmjena u Cjeniku usluga javnog prijevoza odnosi se na činjenicu da će od 1. siječnja 2023.  cijelo administrativno područje grada Osijeka biti jedinstvena zona. A „velika novina“ je da se produžava vrijeme valjanosti prijevozne karte s dosadašnjih 60 na 90 minuta što znači da korisnici javnog prijevoza mogu jednu prijevoznu kartu koristiti punih 90 minuta za prijelaz u drugo vozilo u istom smjeru, ali i za povratak u suprotnom smjeru.

Dakako, Nadzorni odbor GPP-a priopćio je klasičnu floskulu da smo „u posljednjih godinu dana svjedoci snažnog rasta cijene energenata, te rasta cijene održavanja voznog parka što je dovelo do velikog rasta troškova poslovanja poduzeća zbog čega smo izvršili korekcije cijena naših usluga.“

Proračun grada Osijeka za 2023. godinu iznosi 128,3 milijuna eura i gradonačelnik Osijeka pri tome je naglasio da je jedna od odlika proračuna „povećanje standarda i kvalitete života građana.“  Ova, 2022. je na kraju ali vrijedi podsjetiti da je u gradskom proračunu npr. samo za „informiranje i protokol“ Grad odredio više od 2 milijuna kuna.

Toliko o socijalnoj osjetljivosti, poticanju obrazovanja i povećanju kvalitete života građana Osijeka. Osim ako cjelokupno poskupljenje prijevoza u Osijeku nije usmjereno na poticanje brige o zdravlju – hodanjem po desetak kilometara.

Ivan Zrno

Predsjednik DHSS-a za grad Osijek